ランク戦のレーティングを変更していたことに対する開発チームのお詫び
ランク戦のレーティングを変更していたことに対する開発チームのお詫び
レジェンド帯において数度レーティングシステムが変更されていたことが明かされ、そのことに対してのお詫びの声明がハースストーンチームから発信されました。
2018年3月からランク戦のルール変更が適用されましたが、3月1日の適用と共にバグが発生しました。その影響は、選手権出場への鍵となるポイント獲得システムまで及び、今回のレーティング変更についての謝罪に至っています。
参考リンク
パッチ10.2で適用されたランク戦のルール変更について:ランク戦プレイのルール変更
パッチ10.2適用後の3月に起きたランク戦のバグについて:【バグ】3月1日に発生したランク戦のバグ
以下、ハースストーンチームのコメントです。
Jesse Hill
We’d like to take a moment to apologize for a lack of communication and to shed some light on a recent change to the ranking experience in Legend.
When we implemented the 30-game requirement to earn Competitive Points for March 2018, we also increased how much your rank rating shifted after each match in order to make matches played feel more meaningful.
Together, these changes accomplished what they set out to do—Legend players who were previously being completely inactive to preserve their rank were actively competing on the ladder again and their ranks were adjusting accordingly.We reverted the increase to how much your rank rating shifted (back to the normal rate) a few days ago to ensure that competition for end-of-season rankings wasn’t as volatile, which would have created a frustrating experience for players who were aiming for certain ranks.
Please accept our sincerest apologies for not filling you in on these changes as we were making them. We’re committed to doing a better job of communicating these kinds of changes in the future. The integrity of Ranked Play, and your faith in the system, is of the utmost importance to us.
Thank you for your understanding, and we hope to see you in the Tavern.
– Hearthstone Team
訳:
コミュニケーションが欠如していたことについて謝罪し、最近のレジェンド帯のランキングシステムの変更について明確にしたいと思います。
ポイント獲得のために2018年3月は最低30試合が必要という仕様を実装した際、私たちはマッチメイクをより意義のあるものにするため、みなさんのランクレーティングの推移を増加させました。
そして、これらの変更は高ランクを維持しようと対戦を控えていたレジェンドプレイヤー達を活発にさせ、(彼らが)ラダーで再び競うようになり、ランクは調整されていきました。(その後)私たちは数日前に一時的に増加させたランクレーティングをシーズン終了間際の変動しやすい(プレイヤーがストレスをためやすい)環境から、通常のレーティングに戻しました。
私たちが行った変更について、深くお詫びいたします。私たちは未来を見据えてより良いコミュニケーションができるように努めています。ランク戦の整合性やみなさんのシステムに対する信頼は私達にとって非常に重要なものです。
みなさんのご理解に感謝し、また酒場でお会いできることを望んでいます。
ハースストーンチーム
ソース:March Ranked Play Update (NA公式フォーラム)
We’d like to take a moment to apologize for a lack of communication and to shed some light on a recent change to the ranking experience in Legend.
When we implemented the 30-game requirement to earn Competitive Points for March 2018, we also increased how much your rank rating shifted after each match in order to make matches played feel more meaningful.
Together, these changes accomplished what they set out to do—Legend players who were previously being completely inactive to preserve their rank were actively competing on the ladder again and their ranks were adjusting accordingly.We reverted the increase to how much your rank rating shifted (back to the normal rate) a few days ago to ensure that competition for end-of-season rankings wasn’t as volatile, which would have created a frustrating experience for players who were aiming for certain ranks.
Please accept our sincerest apologies for not filling you in on these changes as we were making them. We’re committed to doing a better job of communicating these kinds of changes in the future. The integrity of Ranked Play, and your faith in the system, is of the utmost importance to us.
Thank you for your understanding, and we hope to see you in the Tavern.
– Hearthstone Team
訳:
コミュニケーションが欠如していたことについて謝罪し、最近のレジェンド帯のランキングシステムの変更について明確にしたいと思います。
ポイント獲得のために2018年3月は最低30試合が必要という仕様を実装した際、私たちはマッチメイクをより意義のあるものにするため、みなさんのランクレーティングの推移を増加させました。
そして、これらの変更は高ランクを維持しようと対戦を控えていたレジェンドプレイヤー達を活発にさせ、(彼らが)ラダーで再び競うようになり、ランクは調整されていきました。(その後)私たちは数日前に一時的に増加させたランクレーティングをシーズン終了間際の変動しやすい(プレイヤーがストレスをためやすい)環境から、通常のレーティングに戻しました。
私たちが行った変更について、深くお詫びいたします。私たちは未来を見据えてより良いコミュニケーションができるように努めています。ランク戦の整合性やみなさんのシステムに対する信頼は私達にとって非常に重要なものです。
みなさんのご理解に感謝し、また酒場でお会いできることを望んでいます。
ハースストーンチーム
ソース:March Ranked Play Update (NA公式フォーラム)
更新履歴
03/31 翻訳文の一部文言を修正、追記(内容に変更は無し)